Crisis

Grassroots Media Company Admits Kremlin Ties After The Daily Beast Expos

A new media startup that billed itself as a radical, grassroots collective has admitted to being a wholly owned subsidiary of the Russian government followingan exposby The Daily Beast. Redfish, launched last fall, initially presented itself as an independent, community-based news organization, producing short video features on topics such as the economic crisis in Venezuela and the push for independence in Catalonia. Its work, however, soon began airing on RT, Moscows English-language news network, and a Daily Beast investigation revealed that the majority of its staff were longtime employees of the Russian governments propaganda apparatus. Ina statementfollowing that investigation, Redfish conceded that it is in fact a subsidiary of Ruptly, RTs video agency.

reported by Charles Davis

Read more: http://www.thedailybeast.com

Most Popular

To Top

Important This site makes use of cookies which may contain tracking information about visitors. By continuing to browse this site you agree to our use of cookies.